Go to Top

VSI PRINS

VSI to najnowocześniejszy na rynku holenderski system sekwencyjnego wtrysku gazu w pełni podległy zasilaniu benzynowemu. Producent nie oferuje nakładki na podstawowe zasilanie benzynowe jak wszyscy na rynku. Konwersja zasilania polega jedynie na zmianie rodzaju paliwa bez konieczności budowania dodatkowego programu – mapy. Unikalne oprogramowanie, reduktor przygotowany do silników 400 konnych oraz japońskie wtryskiwacze KEIHIN które jako jedyne na rynku posiadają charakterystykę identyczną z benzynowymi zdecydowanie wyróżniają to rozwiązanie od innych. Jedynym parametrem sterującym wtryskiwaczami gazowymi jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.

Cechy tego rozwiązania to:

  • Praktyczne programowanie systemu
  • Pełna podległość sterownikowi benzynowemu – przy programowaniu nie tworzy się „mapy” gazowej
  • Współpraca z silnikami wolnossącymi i turbo o mocy do 400 KM
  • Kompatybilny z protokołem EOBD
  • Wtryskiwacze gazowe japońskiej firmy KEIHIN
  • Rozbudowany system autodiagnozy
  • Ergonomiczny przełącznik ze wskazaniem poziomu gazu
  • Automatyczne przejście na zasilanie benzynowe po wyczerpaniu gazu

Zasada działania:

Gaz w fazie ciekłej poprzez filtr dostaje się do reduktora. Reduktor spełnia w instalacji dwa zadania. Pierwsze to zmiana stanu skupienia z ciekłej na lotną a drugie to utrzymanie w instalacji zadanego ciśnienia gazu. Ciśnienie to jest stałe, bez względu na zmianę obciążenia silnika. Reduktor jako jedyny na rynku nie wymaga podłączenia podciśnienia z kolektora dolotowego, a ciśnienie przy największych obciążenia zmienia się w maksymalnej tolerancji 10%. Następnie gaz po oczyszczeniu w filtrze fazy lotnej doprowadzany jest do wtryskiwaczy gazowych kierowanych jednostką sterującą. Jedynym sygnałem sterującym jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Czas wtrysku wyliczany jest niezależnie dla każdego cylindra. System obsługuje on samochody z silnikami od 3 do 8 cylindrów i mocą do 400 KM.

Adaptacja pojazdu do zasilania gazowego za pomocą systemu to:

  • Dynamika jazdy porównywalna z zasilaniem benzynowym
  • Pełne bezpieczeństwo silnika i turbosprężarki
  • Obsługa okresowa instalacji zgodna z zaleceniami serwisowymi producenta samochodu
  • Spełnienie norm emisji spalin EURO 4
  • Estetyczny przełącznik wielofunkcyjny
  • Automatyczne przejście na zasilanie benzynowe po wyczerpaniu gazu

VSI-2.0

Szerokie możliwości zastosowań i kalibracji.Dostępność oprogramowania diagnostycznego w wielu językach.

System VSI-2.0 to najnowsze osiągnięcie w dziedzinie systemów alternatywnych paliw. Rozwój tego systemu opiera się na doświadczeniach w systemie VSI, który osiągnął bardzo dobre wyniki w ciągu ostatnich 10 lat. System Prins VSI-2.0 jest dostępny w wersjach dla LPG i CNG ale nadaje się również do bezpośredniego wtrysku paliwa (VSI-DI).

Wszystkie komponenty zostały zaprojektowane specjalnie do używania z LPG i CNG. Wszystkie składniki spełniają normy do zastosowania w OEM. Posiadają również wszystkie niezbędne homologacje i certyfikaty. Dzięki nowoczesnej i zwartej budowie są łatwe w montażu.

Dedykowane oprogramowanie pozwala na doskonałą i powtarzalną kalibracje systemu VSI-2.0 zapewniając znaczną redukcję emisji spalin. Oprogramowanie jest dostępne w wielu językach.

System VSI-2.0 współpracuje ze wszystkimi systemami sygnalizacji ilości gazu stosowanych w zbiornikach LPG i CNG.

Ważne nowe funkcje:

  • Możliwość programowania kolorów wyświetlacza LED, dopasowując do kolorów panelu deski rozdzielczej samochodu
  • Możliwość programowania poziomu paliwa w zbiorniku
  • Zaawansowane możliwości diagnostyczne. Oprogramowanie diagnostyczne dzieli się na podstawowe i zaawansowane
  • Na przełączniku znajduje się dioda informująca o błędach w celu szybszego diagnozowania problemów w systemie
  • Rozszerzone funkcje do testowania i monitorowania każdego wtryskiwacza
  • Okablowanie jest podzielone na dwie wiązki: do podłączeń głównych i do wtryskiwaczy
  • Zapamiętywanie błędów w systemie
  • Komputer 32 bitowy wykonany w jakości pozwalającej na zastosowanie w OEM
  • Uniwersalny interfejs diagnostyczny mający zastosowanie we wszystkich systemach Prins
  • Funkcja podgrzewania dysz wtryskiwaczy zapobiegająca blokowaniu się podczas startu pracy systemu
  • Funkcja awaryjnego startu na gazie
  • Brak konieczności stosowania modułu RPM
  • Niski pobór prądu podczas „uśpienia” komputera
  • Zgodność z Regulaminami: R67-01 i R115
  • Możliwość przedłużenia gwarancji do 3 lat

Komponenty systemu Prins VSI-2.0

Produkty PRINS w MOTOINTEGRATOR.PL

Pełna oferta produktów PRINS wraz z możliwością zamówienia usługi montażu systemu LPG w warsztacie partnerskim dostępna jest w serwisie MOTOINTEGRATOR.PL