Go to Top

NIEDŹWIEDŹ-LOCK – opis szczegółowy

Blokady skrzyni biegów dzieli się na dwa główne typy: blokady bolcowe i ryglowe.

Blokada bolcowa

Blokada bolcowa – 000Sposób mocowania blokady: W zależności od rodzaju pojazdu i zastosowanych w nim rozwiązań, blokada jest zamocowana od strony pasażera lub od strony kierowcy. Sposób mocowania blokady zależy od kształtu tunelu i konstrukcji mechanizmu zmiany biegów. Do mocowania blokady wykorzystywane są istniejące w samochodzie śruby i otwory technologiczne. Blokada jest mocowana śrubami zrywalnymi lub nakrętkami zrywalnymi.

Blokowanie układu odbywa się poprzez wsunięcie bolca blokującego. Bolec blokuje dźwignię zmiany biegów w pozycji „wsteczny bieg” lub przy skrzyni automatycznej w pozycji „parking”.

Blokada ryglowa

Sposób mocowania blokady: w zależności od rodzaju pojazdu i zastosowanych w nim rozwiązań blokada jest zamocowana od strony pasażera lub od strony kierowcy. Sposób mocowania blokady zależy od kształtu tunelu i konstrukcji mechanizmu zmiany biegów. Do mocowania blokady wykorzystywane są istniejące w samochodzie śruby i otwory technologiczne. Blokada jest mocowana śrubami zrywalnymi lub nakrętkami zrywalnymi.

W blokadzie ryglowej, wyjmowany bolec został zastąpiony opatentowanym mechanizmem , który skutecznie blokuje dźwignię zmiany biegów. Blokowanie układu następuje poprzez wciśnięcie zamka. Zaletą tego rozwiązania jest estetyczny wygląd oraz ergonomia obsługi.

Blokada ryglowa z zamkiem obracanym i wciskanym – 000R Blokada ryglowa z zamkiem obracanym i wciskanym – 000W Blokada ryglowa z zamkiem wciskanym – 000Z Blokada ryglowa z zamkiem wciskanym i obracanym – 000K