Blokady skrzyni biegów dzieli się na dwa główne typy: blokady bolcowe i ryglowe.
Blokada bolcowa
Sposób mocowania blokady: W zależności od rodzaju pojazdu i zastosowanych w nim rozwiązań, blokada jest zamocowana od strony pasażera lub od strony kierowcy. Sposób mocowania blokady zależy od kształtu tunelu i konstrukcji mechanizmu zmiany biegów. Do mocowania blokady wykorzystywane są istniejące w samochodzie śruby i otwory technologiczne. Blokada jest mocowana śrubami zrywalnymi lub nakrętkami zrywalnymi.
Blokowanie układu odbywa się poprzez wsunięcie bolca blokującego. Bolec blokuje dźwignię zmiany biegów w pozycji „wsteczny bieg” lub przy skrzyni automatycznej w pozycji „parking”.
Blokada ryglowa
Sposób mocowania blokady: w zależności od rodzaju pojazdu i zastosowanych w nim rozwiązań blokada jest zamocowana od strony pasażera lub od strony kierowcy. Sposób mocowania blokady zależy od kształtu tunelu i konstrukcji mechanizmu zmiany biegów. Do mocowania blokady wykorzystywane są istniejące w samochodzie śruby i otwory technologiczne. Blokada jest mocowana śrubami zrywalnymi lub nakrętkami zrywalnymi.
W blokadzie ryglowej, wyjmowany bolec został zastąpiony opatentowanym mechanizmem , który skutecznie blokuje dźwignię zmiany biegów. Blokowanie układu następuje poprzez wciśnięcie zamka. Zaletą tego rozwiązania jest estetyczny wygląd oraz ergonomia obsługi.